Web
studio i1

Internetové stránky, eshopy a SEO

Vytváříme webové stránky.

Moderně
a profesionálně.

SEO optimalizace pro vyhledávače.

Jak

funguje SEO optimalizace pro vyhledávače.

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

SEO je zkrácený název pro anglický název Search Engine Optimization. SEO optimalizace znamená optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Tato SEO optimalizace je poměrně rozsáhlá technika, která obsahuje mnoho způsobů jak webové stránky optimalizovat. Mezi tyto způsoby optimalizace patří On-page faktory a Off-page faktory.

U On-page faktorů se vždy jedná o optimalizaci stránek z technického hlediska, to znamená, že se optimalizace provádí přímo v kódu web stránek a nebo se provádí přímo na stránkách, a to především v textu webových stránek, kam se vkládají klíčová slova, aby stránky byly vyhledatelné právě na určitá klíčová slova.

Naopak u Off-page faktorů se vždy jedná o optimalizaci stránek mimo samotné webové stránky. To znamená, může se jednat o propagaci www stránek skrze reklamu nebo PR články na jiných navštěvovaných stránkách, kde se ve většině případů jedná o stránky, které mají vyšší autoritu ve vyhledávání a tím i vyšší Pagerank.

Z jakého

důvodu provádět SEO optimalizaci web stránek.

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

Pokud chcete, aby vaše stránky byly vyhledatelné ve vyhledávání, tak je potřeba provádět SEO optimalizaci stránek. Pokud by se na stránkách neprováděla SEO optimalizace On-page faktorů, tak by vyhledávače nemohly webové stránky najít a zobrazovat tedy i ve výsledcích vyhledávání. Vyhledávače sice mohou zobrazovat webové stránky i bez optimalizace On-page faktorů, ale stránky by se s největší pravděpodobností nemohly umístit na jakékoliv přední pozici ve vyhledávání. Vyhledávače by takové stránky také zřejmě vyhodnotily jako nepřínosné pro uživatele a z toho důvodu by se pak stránky ve vyhledávání nemusely nezobrazovat.

Jaká je

pravděpodobnost umístění stránek na předních pozicích ve vyhledávání.

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

Na internetu se určitě dočtete od firem, které nabízejí SEO optimalizaci stránek, že vaše stránky mohou dostat na přední pozice ve vyhledávání nebo dokonce na první stránku výsledků vyhledávání. Pokud bychom se zamysleli nad touto garancí, tak by tyto firmy zřejmě mohly provozovat několik desítek vlastních webových stránek a všechny tyto stránky by se poté zobrazovaly na první stránce vyhledávání. Tyto firmy by pak nepochybně nemusely nabízet SEO optimalizaci stránek s garancí umístění na první stránce vyhledávání, protože by měly dostatečné příjmy z jejich vlastních provozovaných stránek, které by se zobrazovaly právě na této první stránce ve vyhledávání.

SEO

optimalizace je součást provozu webových stránek.

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

SEO optimalizaci stránek je ale potřeba brát jako součást provozu vlastních webových stránek, bez které by neměl provoz internetových stránek příliš velký význam.

Umístění

stránek závisí pouze ne jednotlivém vyhledávači.

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

Pravděpodnost umístění webových stránek ve vyhledávání závisí pouze na jednotlivém vyhledávači. Vyhledávače mají vlastní algoritmus, který je náhodný, a který zobrazuje stránky na základě určitých kritérií. Tyto kritéria samozřejmě nikdo nezná a lze tak pouze vyvodit určité indikace z popisu požadavků na vyhledávání, které některé vyhledávače uvádějí pro majitele webových stránek. Tyto kritéria se ale většinou týkají základních atributů v kódu jako jsou SEO url, SEO název a SEO description. Dále vyhledávače uvádějí mimo jiných rad a tipů, také užitečnost stránek pro uživatele internetu.

Pokud bychom se tedy řídili všemi těmito kritérii, které vyhledávače uvádějí a použili je na svých webových stránkách, tak bychom podle tohoto postupu měli získat dobré umístění ve vyhledávání. Takovou SEO optimalizaci by ale mohl pak provést každý majitel webových stránek a teoreticky by se jeho stránky měly zobrazit ve výsledcích vyhledávání, nejlépe na první straně vyhledávání. 

Jaké

webové stránky by se ale poté měly zobrazovat první stránce ve vyhledávání?

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

Na tuto otázku zná odpověď nepochybně pouze algoritmus vyhledávače a nikdo jiný.

Umístění

webových stránek nelze garantovat.

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

Jakoukoli garanci umístění ve vyhledávání lze tedy jen stěží garantovat.

Příklad

s jakou garancí se lze setkat u SEO optimalizace stránek.

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

Některé firmy nabízejí rady a tipy nebo pluginy pro SEO optimalizaci stránek, v případě Wordpressu, a radí uživatelům, že je potřeba tento postup používat a zároveň tento postup prezentují jako ten nejlepší způsob pro SEO optimalizaci stránek, který zaručuje vyhledatelnost stránek.

Pokud uvedeme příklad nejmenovaného pluginu pro redakční systém Wordpress, který nabízí velké množství různých nastavení On-page faktorů, ale především poskytuje uživatelům možnost nastavit základní nejvíce známé atributy mezi které patří, SEO název, SEO url adresa a SEO popis pro každou jednotlivou stránku webových stránek.

Tak právě u těchto tří atributů např. plugin pro Wordpress vždy automaticky uživateli uvádí, že nemá vyplněn např. SEO popis stránky, nebo že uživatel nemá uvedeno klíčové slovo v SEO url adrese, které se nachází na začátku SEO názvu stránky, který se vždy vyplňuje jako první v pořadí. Dále také uživateli zobrazuje, že klíčové slovo nemá uvedeno hned na začátku SEO popisu stránky, to znamená, že SEO popis nezačíná tímto klíčovým slovem, na které je jednotlivá stránka optimalizována.

Vyvojáři tohoto pluginu tedy uvádějí velmi specifické informace o použití klíčových slov v těchto atributech. Vzhledem k těmto specifickým informacím, lze tedy stěží spoléhat na správnost tohoto postupu při SEO optimalizaci stránek. Vývojáři nemohou jakkoliv vědět, že by tyto informace skutečně měly být tímto způsobem vyplněné a přesně v tomto pořadí. A zároveň nemohou tedy ani potvrdit správnost těchto údajů. Pokud tedy uživatel nemá vyplněné uvedené údaje podle jejich postupu, tak plugin uživateli uvádí, že je to nesprávně vyplněno.

Pokud bychom se tedy řídili tímto nesprávným postupem, o kterém vývojáři uživatele přesvědčují a tedy uživatele přesvědčují i o správnosti těchto údajů.

Tak z jakého důvodu se tedy zobrazují výsledky ve vyhledávání s různě vyplněními SEO atributy, to je s různými tvary SEO url adres oproti SEO názvu nebo případně s rozdílným SEO popisem, ty které jsou pravým opakem tohoto tvrzení?

Z výsledků vyhledávání jasně vyplývá, že algoritmus rozděluje zobrazení stránek náhodně nebo chcete-li podle výše uvedené definice vyplněných SEO atributů, spravedlivě. Důvod je zde zřejmý, vyhledávač výsledky zobrazuje tak, aby výsledky nikdo nemohl manipulovat.

Takových SEO pluginů a především rad od firem, které se specializují na SEO optimalizaci stránek lze nalézt na internetu velké množstí. Navíc takové pluginy nebo služby nejsou pro uživatele příliš levné.

Je tedy

možné webové stránky optimalizovat pro vyhledávače?

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

Obecně lze uvést, že obsah webových stránek bude vždy nejdůležitějším elementem webových stránek. Z jakého důvodu? Důvod je zřejmý, každý majitel webových stránek tyto stránky provozuje, aby uživatelům něco nabídl. Může se jednat o služby, produkty nebo pouze informace ve formě článků, ale především vyhledávače vyhledávají webové stránky na základě textu na webové stránce, který může být uveden i v dalších atributech obsahu webových stránek.

Ne náhodou se o textu webových stránek tvrdí, že obsah je a vždy bude král.

A samozřejmě psaním textu a optimalizací na určitá klíčová slova, jsou tímto způsobem podle definice vyhledávačů, stránky optimalizované pro vyhledávání ve vyhledávačích.

Pokud

jsou stránky a obsah starší, tak tím lépe pro vyhledávání.

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

SEO optimalizace je dloudobá záležitost. Jinak řečeno SEO optimalizce stránek se provádí právě z toho důvodu, aby obsah vašich stránek zůstal na stránkách co nejdéle. Není zde žádná garance, že se vaše stránky budou dobře umisťovat pokud budete mít starou doménu, to je registrovanou před několika lety a k tomu i starý obsah, ale pokud již máte text jednou optimalizovaný pro vyhledávače, tak je vhodné tento text na stránkách zachovat. Pokud se podíváte na některé autoritativní stránky, tak z toho lze vyvodit, že starší obsah a čím více obsahu, tak pravděpodobně tím lépe pro vyhledávání.

Při

rozmachu internetu bylo vyhledávání jiné.

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

V době rozmachu internetu před 15 až 20 lety bylo možné získat poměrně dobrou pozici ve výsledcích vyhledávání bez jakékoliv větší námahy, aniž by bylo potřeba provádět náročnou SEO optimalizaci stránek. Důvod je zřejmý. V této době měly vyhledávače zcela jiný algoritmus vyhledávání, byla velmi nízká konkurence ve většině oblastí podnikání, protože ne všechny firmy a podnikatelé provozovali vlastní webové stránky. A především nebyly personalizované výsledky vyhledávání. V dnešní době kdy hledáte na internetu např. nějaké služby, tak vám vyhledávač Google začne zobrazovat většinu výsledků vyhledávání, které se nacházejí ve vašem okolí, bez toho aniž by ve skutečnosti věděl kde vlastně hledáte požadované služby. V takových výsledcích mohou vaše stránky stěží uspět ve vyhledávání jako dříve, na obecné vyhledáváné klíčové fráze.

Na

webových stránkách je potřeba pracovat.

Technologie Bootstrap 4 nabízí plně responzivní stránky, které se budou zobrazovat na všech mobilních zařízeních.

Jak již bylo uvedeno, i když umístění webových stránek ve vyhledávání nelze garantovat uvedenými postupy, tak na webových stránkách je potřeba neustále pracovat z pohledu SEO optimalizace stránek. Pravidelným přidávání obsahu, který je optimalizován na určitá klíčová slova, lze zvýšit pravděpodobnost, že se webové stránky budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Zpočátku může taková SEO optimalizace trvat půl roku nebo i jeden rok, než se nějaké výsledky projeví ve vyhledávání.

A jak bylo uvedeno, je vhodné řídit se doporučovaným postupem vyhledávačů, to znamená, aby byl text užitečný pro uživatele a aby nebyl duplikovný. A zároveň je vhodné, aby text zůstal na stránkách co nejdéle. Dále by měl text obsahovat klíčová slova z vaší SEO analýzy a interní odkazy, které odkazují na vaše stránky s tzv. anchor textem.

Témata

o SEO optimalizaci pro vyhledávače, která by vás mohly zajímat.

Pokud vás zajímá více informací o SEO optimalizaci webu, co je to copywriting nebo jak probíhá tvorba webových stránek, tak si níže můžete přečíst více informací.